Δύο έννοιες οι οποίες κάποιος λογικός θα σκεφτόταν ότι σχετίζονται. Σε κάποιες περιπτώσεις ναι, όμως πολύ συχνά θα συναντήσει κανείς τα αντιπαραδείγματα που υποδεικνύουν ότι ο επιχειρών την παρά τω πεζοδρομίω τοποθέτηση του οχήματός του (το παρκάρισμα ντε...) μάλλον είναι ένας ανεγκέφαλος ανθρωπάκος, που έχει αντικαταστήσει το κενό μέσα στο κρανίο του με σκατά και άχυρο (το άχυρο είναι για να πήξει και να μη χύνεται από τ' αυτιά).
Δεν είναι μόνο το μέρος και ο τρόπος που θα επιλέξει κάποιος να παρκάρει. Είναι και η νοοτροπία του Ελληνάρα που δημιουργεί προβλήματα στους γύρω του, ακόμη και χωρίς να παρκάρει, ακόμη κι όταν λείπει το αυτοκίνητο (βλ. "κάτσε να αφήσω την καρέκλα μου, τον κώνο, το αναπηρικό καροτσάκι, το νεκρό σκύλο μου για να κρατάει τη θέση όσο λείπω", θα αναλύσω παρακάτω).
Ξεκινάμε λοιπόν από τα προφανή.
Η θέση που αφήνεις το αυτοκίνητο
Όχι βλάκα. Το ότι έχεις βάλει το κάρο σου λίγο άκρη (1 μέτρο από το πεζοδρόμιο) για να "πεταχτείς ένα λεπτάκι" στο super market για γάλα και καπότες δε σημαίνει ούτε ότι έχεις παρκάρει, ούτε ότι είναι εντάξει να το αφήσεις εκεί. Γιατί; Γιατί όταν έρθεις 7 ώρες αργότερα με 2 καρότσια γεμάτα, ο λεωφοριατζής που σε περιμένει τις τελευταίες 4 ώρες θα εκτιμούσε ιδιαίτερα αν τελικά ξόδευες εκείνα τα 15 πολύτιμα δευτερόλεπτα για να παρκάρεις κανονικά.
Διευκρίνιση: 15 δευτερόλεπτα θα πάρει αν δεν είσαι ηλίθια γκόμενα ή Νικολάκης, γιατί αν είσαι, τότε καλύτερα να να υπολογίζεις 15 λεπτά και 48 μανούβρες (και πολύ μπινελίκι από τους πίσω).
Μετά, θα δεις αυτούς που βιάζονται τόσο πολύ να παρκάρουν, γιατί και αυτοί "να να δυο λεπτάκια θα κάνω και θα φύγω" που μπαίνουν με τη μούρη στη θέση όπως όπως, και αφήνουν τον κώλο να εξέχει, έτσι ρε παιδί μου να για πετύχουμε όλα τα ανυποψίαστα μηχανάκια. Το αποτέλεσμα αυτού του παρκαρίσματος είναι π.χ. σε δρόμο με 2 λωρίδες να καθίσταται αυτομάτως άχρηστη η δεξιά.
Ναι, αλλά αν ασχοληθώ με το να παρκάρω, τότε θα το κάνω σωστά, έτσι;
Λάθος!
Παρατηρείς λοιπόν τον τυπάκο που προσπαθεί να παρκάρει και κάνει μπρος πίσω και ξαναμπαίνει, και ξαναβγαίνει, και "κάτσε λίγο ακόμα, τώρα το 'χω", και με τα πολλά, βγαίνει, κλειδώνει και φεύγει. Εσύ επειδή έχει τύχει να έχεις λίγη ώρα στη διάθεσή σου, έχεις κάτσει κι έχεις δει όλη τη φάση, και βλέπεις ότι παρ' όλο τον κόπο, το αυτοκίνητο απέχει από μπροστά 20cm από το πεζοδρόμιο, και από πίσω 60cm.
Και λες, μα ρε πούστη μου, τόοοοοσο πια δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις το δεξί σου καθρέφτη;
Η θέση που αφήνεις το αυτοκίνητο
Όχι βλάκα. Το ότι έχεις βάλει το κάρο σου λίγο άκρη (1 μέτρο από το πεζοδρόμιο) για να "πεταχτείς ένα λεπτάκι" στο super market για γάλα και καπότες δε σημαίνει ούτε ότι έχεις παρκάρει, ούτε ότι είναι εντάξει να το αφήσεις εκεί. Γιατί; Γιατί όταν έρθεις 7 ώρες αργότερα με 2 καρότσια γεμάτα, ο λεωφοριατζής που σε περιμένει τις τελευταίες 4 ώρες θα εκτιμούσε ιδιαίτερα αν τελικά ξόδευες εκείνα τα 15 πολύτιμα δευτερόλεπτα για να παρκάρεις κανονικά.
Διευκρίνιση: 15 δευτερόλεπτα θα πάρει αν δεν είσαι ηλίθια γκόμενα ή Νικολάκης, γιατί αν είσαι, τότε καλύτερα να να υπολογίζεις 15 λεπτά και 48 μανούβρες (και πολύ μπινελίκι από τους πίσω).
Μετά, θα δεις αυτούς που βιάζονται τόσο πολύ να παρκάρουν, γιατί και αυτοί "να να δυο λεπτάκια θα κάνω και θα φύγω" που μπαίνουν με τη μούρη στη θέση όπως όπως, και αφήνουν τον κώλο να εξέχει, έτσι ρε παιδί μου να για πετύχουμε όλα τα ανυποψίαστα μηχανάκια. Το αποτέλεσμα αυτού του παρκαρίσματος είναι π.χ. σε δρόμο με 2 λωρίδες να καθίσταται αυτομάτως άχρηστη η δεξιά.
Ναι, αλλά αν ασχοληθώ με το να παρκάρω, τότε θα το κάνω σωστά, έτσι;
Λάθος!
Παρατηρείς λοιπόν τον τυπάκο που προσπαθεί να παρκάρει και κάνει μπρος πίσω και ξαναμπαίνει, και ξαναβγαίνει, και "κάτσε λίγο ακόμα, τώρα το 'χω", και με τα πολλά, βγαίνει, κλειδώνει και φεύγει. Εσύ επειδή έχει τύχει να έχεις λίγη ώρα στη διάθεσή σου, έχεις κάτσει κι έχεις δει όλη τη φάση, και βλέπεις ότι παρ' όλο τον κόπο, το αυτοκίνητο απέχει από μπροστά 20cm από το πεζοδρόμιο, και από πίσω 60cm.
Και λες, μα ρε πούστη μου, τόοοοοσο πια δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις το δεξί σου καθρέφτη;
Αλλά πόσα πια να περιμένεις από κάποιον που του ζητάς να σου βγάλει μια φωτοτυπία και στη φέρνει στραβή ή κάποιον που δεν μπορεί να πλύνει τα χέρια του χωρίς να βρέξει τον καθρέφτη (τα συγκεκριμένα παραδείγματα είναι μεταφορικά και απλώς αναδεικνύουν αυτούς που δεν έχουν ούτε την παραμικρή αίσθηση του μέτρου ή δεν μπορούν να κάνουν σωστά ούτε την πιο απλή εργασία).
Αίσθηση συμμετρίας:
Βλέπεις μία σειρά από αυτοκίνητα που είναι όλα κολλημένα στο πεζοδρόμιο, και που η πλευρά τους που βλέπει στο δρόμο είναι μια ευθεία γραμμή, χωρίς κάποιο να προεξέχει, προφανώς, και λογικά, αφού τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν περίπου το ίδιο πλάτος.
Πάει λοιπόν ο ανίδεος, ο άσχετος, ο "θα μου γρατζουνήσουν το αυτοκίνητο ακόμα κι αν το τυλίξω με κουβέρτα", και κάνει περίπου 247% περισσότερες μανούβρες, με τελικό αποτέλεσμα, να ανεβάζει το αυτοκίνητο μισό μέτρο στο πεζοδρόμιο για να είναι "ασφαλές". Και χωρίς νόημα η κίνηση, κι ενοχλεί και τους πεζούς.
Η νοοτροπία του μάγκα που παρκάρει
Χειρότερη από τη βλακεία κάποιου όταν παρκάρει, είναι η νοοτροπία του Ελληνάρα που κάνει μαλακία στο παρκάρισμα επίτηδες, γιατί είναι πιο έξυπνος από τους υπόλοιπους, κι επιτέλους, εκτός από το να χέζει όρθιος, ανακάλυψε και τα προνόμια στο παρκάρισμα (εις βάρος των υπολοίπων).
Πρώτος και καλύτερος ο μπετόβλακας που νομίζει ότι μαζί με το αυτοκίνητο έχει αγοράσει και το δρόμο από κάτω του, οπότε δικαιωματικά μία θέση parking ακριβώς έξω από το σπίτι του, του ανήκει. Όχι, δεν είναι δημόσιος δρόμος. Όχι, δεν παρκάρει ο καθένας όπου βρει θέση. Με το που αγόρασε αυτοκίνητο, αυτομάτως στα τετραγωνικά του σπιτιού του προστέθηκαν τα λίγα μέτρα δρόμου απ' έξω.
Ο συγκεκριμένος λοιπόν κουτοπόνηρος μουρτζόβλαχος, όπως επί παρενθέσει αναφέρω παραπάνω, θα αφήσει στη θέση που είχε παρκάρει και που μόλις άδειασε, ότι μπορεί να σκεφτεί προκειμένου να την ξαναβρει διαθέσιμη όταν γυρίσει πίσω, 3 μήνες αργότερα (εννοείται στο ενδιάμεσο, όποιος τολμήσει να σκεφτεί ότι μπορεί να παρκάρει εκεί, θα τιμωρείται με δέκα δημόσιες βουρδουλιές).
Έτσι λοιπόν ο συγκεκριμένος τυπάς θα αφήσει μία πλαστική καρέκλα, το πρώτο παπάκι που αγόρασε ο πατέρας του λίγο μετά τον πόλεμο και που δεν έχει μπει μπροστά τα τελευταία 45 χρόνια, την αναπηρική καρέκλα με τον παππού πάνω, μία γλάστρα, μία κλεμμένη πινακίδα δημοσίων έργων που λέει ότι απαγορεύεται η πρόσβαση, 2 μπετόνια πλαστικά γεμάτα με τσιμέντο, χάρτινες κούτες, ξύλα από οικοδομή, όλη της πρώτη σειρά της Πάπειρος Λαρούση και γενικά ό,τι μπορεί να κατεβάσει η κούτρα του (αυτή με τα σκατά και το άχυρο).
Παρόμοια συμπεριφορά έχουν κάτι μαγαζάτορες (του στυλ η δέλτα της γειτονιάς) που καταλαμβάνουν από 1 έως 3 θέσεις parking μπροστά στο μαγαζί τους, αλλά όχι για να παρκάρουν, αλλά γιατί το να αφήσεις εκεί το αυτοκίνητό σου, θα επιφέρει 98% μείωση στο ενεργητικό του ισολογισμού που δεν κάνουν.
Λίγο προκλητικότερος (λες και είναι εφικτό) γίνεται ο @ρχίδης που έχει δύο αυτοκίνητα, ξεπαρκάρει το ένα, το αφήνει στη μέση του δρόμου, κατεβαίνει, πάει στο άλλο, μπαίνει μέσα, το αφήνει να κυλήσει λίγο μπροστά ώστε να έρθει στη μέση των 2 θέσεων αχρηστεύοντας και τις δύο (εκτός αν έχεις κουβά), και μετά μπαίνει το πρώτο αυτοκίνητο και φεύγει. Αυτός δηλαδή δεν πρέπει να πεθάνει απόψε;
Αν έχεις μηχανή και αναγκαστείς να τη βάλεις στο πεζοδρόμιο (γιατί αν είναι ανάμεσα στα αυτοκίνητα δεν ξέρεις αν θα τη βρεις όρθια ή ξαπλωμένη) έχεις να αντιμετωπίσεις τους εξής ανεγκέφαλους:
1. Αυτούς που παρκάρουν πολύ κοντά σου. Όταν παρκάρεις τη μηχανή και δεν βάλεις το διπλό σταντ, τότε ως γνωστόν η μηχανή γέρνει. Για να φύγεις, θα πρέπει να τη φέρεις πάλι σε κάθετη θέση μετά που θα κάτσεις πάνω. Όχι όμως αν κάποιος έρθει παράλληλα με 'σένα σε απόσταση 8nm και γείρει τη δική του μηχανή πάνω σου.
2. Αυτούς που παρκάρουν σε οφθαλμοφανώς ακατάλληλο μέρος πάνω στο πεζοδρόμιο. Έχει (πάλι) ένα πεζοδρόμιο με μια κολώνα στη μέση. Προφανώς πάνω στο πεζοδρόμιο δεν γίνεται να διπλοπαρκάρεις (κάπου πρέπει να περπατήσει κι ο κακομοίρης ο πεζός). Βλέπεις λοιπόν παρκαριμένες μηχανές παντού εκτός από το σημείο που είναι η κολώνα. Εκείνο το κενό εξυπηρετεί και τους πεζούν και τις μηχανές που παρακάμπτουν την κολώνα. Όοοοοοχι, όμως, ο μπετόβλακας θα πάει να παρκάρει εκεί. Ώστε να μην μπορεί πλέον κανείς να περάσει.
Κακομοίρη ανθρωπάκο, που 'σαι; Όταν θες να παρκάρεις, καλύτερα να σκεφτείς πρώτα ποιον μπορείς να ενοχλήσεις. Γιατί η ελευθερία σου σταματάει εκεί που αρχίζει αυτή του διπλανού σου.
Βλάκα!
Αίσθηση συμμετρίας:
Βλέπεις μία σειρά από αυτοκίνητα που είναι όλα κολλημένα στο πεζοδρόμιο, και που η πλευρά τους που βλέπει στο δρόμο είναι μια ευθεία γραμμή, χωρίς κάποιο να προεξέχει, προφανώς, και λογικά, αφού τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν περίπου το ίδιο πλάτος.
Πάει λοιπόν ο ανίδεος, ο άσχετος, ο "θα μου γρατζουνήσουν το αυτοκίνητο ακόμα κι αν το τυλίξω με κουβέρτα", και κάνει περίπου 247% περισσότερες μανούβρες, με τελικό αποτέλεσμα, να ανεβάζει το αυτοκίνητο μισό μέτρο στο πεζοδρόμιο για να είναι "ασφαλές". Και χωρίς νόημα η κίνηση, κι ενοχλεί και τους πεζούς.
Η νοοτροπία του μάγκα που παρκάρει
Χειρότερη από τη βλακεία κάποιου όταν παρκάρει, είναι η νοοτροπία του Ελληνάρα που κάνει μαλακία στο παρκάρισμα επίτηδες, γιατί είναι πιο έξυπνος από τους υπόλοιπους, κι επιτέλους, εκτός από το να χέζει όρθιος, ανακάλυψε και τα προνόμια στο παρκάρισμα (εις βάρος των υπολοίπων).
Πρώτος και καλύτερος ο μπετόβλακας που νομίζει ότι μαζί με το αυτοκίνητο έχει αγοράσει και το δρόμο από κάτω του, οπότε δικαιωματικά μία θέση parking ακριβώς έξω από το σπίτι του, του ανήκει. Όχι, δεν είναι δημόσιος δρόμος. Όχι, δεν παρκάρει ο καθένας όπου βρει θέση. Με το που αγόρασε αυτοκίνητο, αυτομάτως στα τετραγωνικά του σπιτιού του προστέθηκαν τα λίγα μέτρα δρόμου απ' έξω.
Ο συγκεκριμένος λοιπόν κουτοπόνηρος μουρτζόβλαχος, όπως επί παρενθέσει αναφέρω παραπάνω, θα αφήσει στη θέση που είχε παρκάρει και που μόλις άδειασε, ότι μπορεί να σκεφτεί προκειμένου να την ξαναβρει διαθέσιμη όταν γυρίσει πίσω, 3 μήνες αργότερα (εννοείται στο ενδιάμεσο, όποιος τολμήσει να σκεφτεί ότι μπορεί να παρκάρει εκεί, θα τιμωρείται με δέκα δημόσιες βουρδουλιές).
Έτσι λοιπόν ο συγκεκριμένος τυπάς θα αφήσει μία πλαστική καρέκλα, το πρώτο παπάκι που αγόρασε ο πατέρας του λίγο μετά τον πόλεμο και που δεν έχει μπει μπροστά τα τελευταία 45 χρόνια, την αναπηρική καρέκλα με τον παππού πάνω, μία γλάστρα, μία κλεμμένη πινακίδα δημοσίων έργων που λέει ότι απαγορεύεται η πρόσβαση, 2 μπετόνια πλαστικά γεμάτα με τσιμέντο, χάρτινες κούτες, ξύλα από οικοδομή, όλη της πρώτη σειρά της Πάπειρος Λαρούση και γενικά ό,τι μπορεί να κατεβάσει η κούτρα του (αυτή με τα σκατά και το άχυρο).
Παρόμοια συμπεριφορά έχουν κάτι μαγαζάτορες (του στυλ η δέλτα της γειτονιάς) που καταλαμβάνουν από 1 έως 3 θέσεις parking μπροστά στο μαγαζί τους, αλλά όχι για να παρκάρουν, αλλά γιατί το να αφήσεις εκεί το αυτοκίνητό σου, θα επιφέρει 98% μείωση στο ενεργητικό του ισολογισμού που δεν κάνουν.
Λίγο προκλητικότερος (λες και είναι εφικτό) γίνεται ο @ρχίδης που έχει δύο αυτοκίνητα, ξεπαρκάρει το ένα, το αφήνει στη μέση του δρόμου, κατεβαίνει, πάει στο άλλο, μπαίνει μέσα, το αφήνει να κυλήσει λίγο μπροστά ώστε να έρθει στη μέση των 2 θέσεων αχρηστεύοντας και τις δύο (εκτός αν έχεις κουβά), και μετά μπαίνει το πρώτο αυτοκίνητο και φεύγει. Αυτός δηλαδή δεν πρέπει να πεθάνει απόψε;
Αν έχεις μηχανή και αναγκαστείς να τη βάλεις στο πεζοδρόμιο (γιατί αν είναι ανάμεσα στα αυτοκίνητα δεν ξέρεις αν θα τη βρεις όρθια ή ξαπλωμένη) έχεις να αντιμετωπίσεις τους εξής ανεγκέφαλους:
1. Αυτούς που παρκάρουν πολύ κοντά σου. Όταν παρκάρεις τη μηχανή και δεν βάλεις το διπλό σταντ, τότε ως γνωστόν η μηχανή γέρνει. Για να φύγεις, θα πρέπει να τη φέρεις πάλι σε κάθετη θέση μετά που θα κάτσεις πάνω. Όχι όμως αν κάποιος έρθει παράλληλα με 'σένα σε απόσταση 8nm και γείρει τη δική του μηχανή πάνω σου.
2. Αυτούς που παρκάρουν σε οφθαλμοφανώς ακατάλληλο μέρος πάνω στο πεζοδρόμιο. Έχει (πάλι) ένα πεζοδρόμιο με μια κολώνα στη μέση. Προφανώς πάνω στο πεζοδρόμιο δεν γίνεται να διπλοπαρκάρεις (κάπου πρέπει να περπατήσει κι ο κακομοίρης ο πεζός). Βλέπεις λοιπόν παρκαριμένες μηχανές παντού εκτός από το σημείο που είναι η κολώνα. Εκείνο το κενό εξυπηρετεί και τους πεζούν και τις μηχανές που παρακάμπτουν την κολώνα. Όοοοοοχι, όμως, ο μπετόβλακας θα πάει να παρκάρει εκεί. Ώστε να μην μπορεί πλέον κανείς να περάσει.
Υπάρχουν και περιπτώσεις όπου ο κακομοίρης έχει κάνει τέτοια μαλακία, που δεν γίνεται να την περιγράψεις. Μόνο μια εικόνα μπορεί να μεταφέρει την κατάσταση.
Κακομοίρη ανθρωπάκο, που 'σαι; Όταν θες να παρκάρεις, καλύτερα να σκεφτείς πρώτα ποιον μπορείς να ενοχλήσεις. Γιατί η ελευθερία σου σταματάει εκεί που αρχίζει αυτή του διπλανού σου.
Βλάκα!
Δεν πρέπει να λησμονούμε και την εξέχουσα κατηγορία διανοητικά "αναπήρων" συνανθρώπων μας που παρκάρουν σε θέσεις αναπήρων, μιας και κάποιοι χαζοί τις άφησαν ελεύθερες! Τα παραδείγματα δυστυχώς καθημερινά...
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://iraklioblog.blogspot.com/2011/03/4-11.html
Αυτό μάλλον που τα συνδυάζει όλα μαζί:
ΑπάντησηΔιαγραφήΆσχετο παρκάρισμα όπως να ΄ναι μαζί με την αδιαφορία για το ποιον μπορεί να ενοχλεί και την ασυνειδησία που συνοδεύει την έλλειψη σεβασμού...