Κυριακή, 24 Απριλίου 2011

Χρήσιμες τροφές μεν, αλλά δεν πρόκειται να τις φας όλες...

Ωραίαααα...

Ξέρουμε τι πρέπει να τρώμε. Είμαστε πλέον όλοι μας τόσο συνειδητοποιημένοι γύρω από το πόσο σκατά είναι αυτά που τρώμε, και "είμαστε ό,τι τρώμε" και "το φαγητό σου να είναι το φάρμακό σου", τάδε έφη Ιπποκράτης, κλπ κλπ.

Και εντάξει, λίγο πολύ ξέρουμε μεμονωμένα κάποιες τροφές τι κάνουν και σε τι μας βοηθάνε και τι αποτρέπουν.

Τις τρώμε όμως; Τρώμε έστω π.χ. 10 από αυτές; Μήπως δεν είναι πρακτικό να τις τρώμε όλες;

Μήπως δεν μπορούμε να τις φάμε όλες; Αν ψάξει κανεί να βρει πόσα δημοσιεύματα έχουν βγει για τις τροφές, και πόσα βιβλία και πόσες συνταγές, και κάνε ετούτο για να γ@μάς καλύτερα, και φάε εκείνο για να σου πέσει ο κώλος, κι άλλα τέτοια, θα εκπλαγεί με το ότι για κάθε "επιθυμία" που μπορεί να έχει κάποιος, υπάρχει κάποιο τρόφιμο από πίσω για να στηρίξει αυτή την επιθυμία. Χωρίς σημαντικό αποτέλεσμα.

Αυτό είναι λογικό, γιατί οποιοδήποτε αποτέλεσμα θέλουμε να έχουμε πάνω στο σώμα μας, αυτό μπορεί να γίνει μόνο με μία συλλογική συνεισφορά πολλών τροφών, γενικών διατροφικών συνηθειών, αλλά και συνηθειών ζωής, όπως π.χ. η άσκηση κλπ. Αλλά ακόμα και να το κατανοήσουμε αυτό, πάλι τα πράγματα δεν είναι εύκολα.


Πως θα μπορούσαμε με τους σημερινούς ρυθμούς ζωής να ακολουθήσουμε ολότελα ένα σταθερό πρόγραμμα; Δεν μιλάμε καν για πρόγραμμα διατροφής. Μιλάμε για ένα σταθερό πρόγραμμα ζωής.

Κι έρχεται κι εκεί να προστεθεί το γεγονός του ότι αν θέλαμε να εκμεταλλευτούμε όλα τα ωφέλη των "χρήσιμων" τροφών, αυτό θα σήμαινε ένα καθημερινό διαιτολόγιο δεκάδων χιλιάδων θερμίδων κι εκατοντάδων ευρώ.

Έτσι λοιπόν, εντελώς ενδεικτικά, μα εντελώς εντελώς ενδεικτικά (γιατί η λίστα κανονικά είναι υπερδεκαπλάσια) παραθέτω παρακάτω μία μικρή λίστα με χρήσιμες τροφές, που αυτές βοηθούν, ή τι αρρώστιες αποτρέπουν, και τις θερμίδες που περιέχουν ανά 100 γραμμάρια τροφής. Ακόμα κι αυτός ο περιορισμένος πίνακας από μόνος του αποδεικνύει αυτό που έλεγα παραπάνω.


Για αυτούς που θέλουν να ζουν υγιεινά, και προσπαθούν να βρίσκουν κάποιες από αυτές τις τροφές ή να τις έχουν μόνιμα στη διατροφή τους, προθέτουμε τα εξής κερασάκια:
1. Φυτοφάρμακα, που τρώμε 2-3 κιλά από αυτά ετησίως όσο καλά κι αν πλύνουμε τα φρούτα ή τα λαχανικά μας.
2. Ραδιενέργεια, που σιγά σιγά πιάνει όλο τον πλανήτη, ας είναι καλά οι Ιάπωνες.
3. Χαμηλότερη θρεπτική αξία σχετικά με παλαιότερα λόγω υπερκαλλιέργειας και έλλειψης αγρανάπαυσης.

Άντε λοιπόν καλή μας όρεξη, και μετά από όλα αυτά, μπορούμε να νιώθουμε λιγότερες τύψεις για τη μπάκα μας, την κακή υγεία μας, την κακή διατροφή μας, για τα κακόμοιρα τα αρνάκια και κατσικάκια που ξεκληρίστηκαν σήμερα, για το λίπος που καταναλώσαμε μαζί με τα ξίδια, και για την τούρτα που κάτσαμε από πάνω για να "φύγει η κρεατίλα".

Καλή χώνεψη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου